Kommersiell Uthyrare

Fabege utvecklar områden och fastigheter som skapar förutsättningar för våra kunders framgång. Det innebär bland annat att förädla fastigheter enligt kundernas behov och önskemål. 

Därför är ett av våra mål att attrahera långsiktiga hyresgäster till icke färdigutvecklade fastigheter. Vi har många spännande pågående och kommande projekt på gång och därför söker vi nu en Kommersiell Uthyrare. Ta chansen att tillsammans med oss utforma och marknadsföra våra fastigheter och kommande projekt. 

Arbetsuppgifter

Som Kommersiell Uthyrare är du med och marknadsför våra stadsdelar, kommande projekt och fastigheter. Du identifierar, utvärderar och bearbetar marknaden med uthyrningsprojekt med målet att hitta lämpliga hyresgäster. Detta gör du genom att skapa en förståelse för kundernas affär och hitta eller skapa den bästa lokallösningen för deras verksamhet. Du är lyhörd för vad såväl kund och marknaden efterfrågar och du håller dig uppdaterad om vad som händer i branschen, genom att identifiera och följa upp affärsmöjligheter via ett aktivt nätverkande. Extra fokus kommer att ligga på våra kommande projekt vilket utöver en nära kontakt med marknaden även innebär ett tätt samarbete med interna funktioner inom stadsutveckling, projekt, marknad och förvaltning. Vidare kommer du att: 

  • Tillsammans med kollegor inom uthyrningen driva kundbearbetning för stora och små kunder
  • Hålla i visningar av lokaler
  • Genomföra hyresförhandlingar och skriva hyresavtal
  • Initiera och delta i hyresgästanpassningar
  • Tillsammans med marknadsavdelningen arbeta med att marknadsföra kommande projektuthyrningar inom Fabeges bestånd

Du välkomnas till vår affärsutvecklingsavdelning och rapporterar till Uthyrningschef.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning och flerårig erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna från konsult- eller hyresgästsidan. Du har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, behovsanalys och är en van förhandlare. Goda kunskaper inom avtalsjuridik och avtalsrätt är meriterande. Eftersom fokus kommer att vara våra kommande större projekt ser vi gärna att du har erfarenhet av att driva större projekt och kundgrupper.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög affärsmässighet och sätter kunden och affären i fokus. Som person är du utåtriktad, drivande och kommunicerar på ett förtroendeingivande och övertygande sätt. Då tjänsten innehåller många kontaktytor såväl internt som externt så är det av stor vikt att du är en relationsskapande och prestigelös person med mycket god samarbetsförmåga. Du är lyhörd, smidig och har en lösningsorienterad inställning till ditt arbete.

Din ansökan

 Vill du vara med och marknadsföra attraktiva och hållbara arbetsplatser tillsammans med oss? Ansök redan idag, dock senast den 23 april, 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.

Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgänglig just nu kan du även registrera en ansökan via mobilen med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Joakim Hänel, 0704 - 75 96 54 eller på joakim.hanel@weselect.se

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2017-04-23