Fabege tar hem segern i årets Hugin & Munin-pris

Med sin öppna och moderna kommunikation där kunden och investerarna står i centrum har Fabege tagit hem första platsen i Hugin & Munin–priset för 2014 med 78 poäng av 100 möjliga.

Fastighetsvärldens Hugin & Munin-pris 2014

Hugin & Munin är en tävling som Fastighetsvärlden genomför sedan 1997 där kommunikationen från stora bolag i fastighetsbranschen granskas. Visionen är att förbättra bolagens kommunikation med hela marknaden. I tävlingen granskades tidigare bara bolagens årsredovisningar men i år, för första gången, har Fastighetsvärlden utökat omfattningen av granskningen och inkluderat även bolagens övriga kommunikation via bredare kanaler såsom webbplatser.

Fabege fick tre topplaceringar i kategorierna responstid, hemsida och IR/snabbfakta och har överlag höga och jämna betyg tvärs alla kategorierna.

- Vi är mycket stolta över den fina placeringen och glada att Fastighetsvärlden gör ett sådant gediget undersökningsarbete som hjälper oss i vår fortsatta utveckling. Det är värdefullt för oss bolag, säger Elisabet Olin, kommunikationschef Fabege.

Läs mer om tävlingen på Fastighetsvärlden.

Nyheter