Lumas hyresgäster får hjälp med vardagsbestyren

Conciergetjänster skapar mervärde för företag och anställda i Hammarby Sjöstad.

Sedan årsskiftet har Fabeges hyresgäster i Luma kunnat få hjälp med allt från kemtvätt och bilvård till fönsterputsning och barnpassning via Fabeges serviceleverantör Sodexo. Konceptet kallas Concierge och innehåller ett tjugotal tjänster.

Mervärde för hyresgästerna

– Tjänsterna är ett sätt att skapa mervärden i fastigheten. Det ska finnas ett serviceutbud som förenklar livet för våra hyresgäster och gör att de trivs ännu bättre hos oss, säger Christer Bergmann, förvaltningschef för Luma.

Luma

Den som vill utnyttja serviceutbudet skapar ett konto på leverantörens webbportal, och kan sedan enkelt beställa den önskade tjänsten via portalen.

– Du kan till exempel lämna in ett gäng skjortor som behöver kemtvättas i husets servicehörna på måndagen, och sedan hämta de rena skjortorna på samma plats på torsdagen, förklarar Christer.

Möjlighet att skräddarsy tjänsterna

Det finns också möjlighet att skräddarsy conciergetjänster till hyresgästernas unika behov – oavsett om det är själva företaget som beställer dem, eller en anställd som vill ha hjälp privat.

– Att ha en serviceleverantör som är kreativ och engagerad gör att det blir lättare för oss på Fabege att erbjuda det våra hyresgäster behöver. Nu kommer vi att utvärdera det här konceptet och se hur det kan utvecklas vidare, avslutar Christer.

Nyheter