Note intar Luma under Stockholm Design Week

30 jan 2013, 15.00

När Stockholm Design Week startar den 4 februari packar designbyrån Note ihop sin studio, flyttar till Strandhuset i Luma och drar igång Note Open 2013. Strandhuset med sin moderna och strama utformning passar ändamålet perfekt och Note Design ser många möjligheter att på ett kreativt och spännande sätt kunna visa upp sina verk för besökare och journalister.

– Vi tycker att det är väldigt kul att Note vill använda Strandhuset i Luma under Stockholm Design Week. Det är en fantastisk lokal som är som gjord för kreativ verksamhet. Hela området i sig är internationellt känt för sin idérikedom, säger Christer Bergmann, Förvaltningschef för Fabege i Hammarby Sjöstad.

Note kommer att arbeta som vanligt men dörren står öppen för besökare och journalister under hela veckan för möjligheten att ta del av utställningar, träffa byråns samarbetspartners och även se alla anställda in action.

– Lumas strandhus är en spännande och kreativ miljö som passar utmärkt för att visa upp byråns kreativa bredd. Stockholm Design Week är en viktig plattform för oss där vi har chansen att visa upp våra färdigheter och då vill vi naturligtvis göra det riktigt bra, säger Cristiano Pigazzini, VD, Note.

Note är en Stockholmsbaserad designstudio som söker det unika i varje projekt och framhäver just det. De omvandlar icke-materiella värden till taktila föremål och rum. Note arbetar med arkitektur, produktdesign och designstrategi för svenska och internationella företag som till exempel Nola, Zero, Abici-Italia, La Chance, Seletti, Stockholm Furniture & Light Fair.

Note har just vunnit den prestigefyllda Wallpaper* Design Award 2013 med stolen Bolt för Franska La Chance. Studion huserar även i vanliga fall i Hammarby Sjöstad men på Heliosgatan.

För mer information vänligen kontakta:
Christer Bergmann, Förvaltningschef i Hammarby Sjöstad, Fabege, tel 08-555 148 64, 0704-20 22 26
Cristiano Pigazzini, VD, Note, tel 08-656 88 04, 0706-07 00 04
Fabege AB (publ) är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med inriktning mot uthyrning och förvaltning av kontorslokaler samt fastighetsutveckling. Fabege äger fastigheter till ett bok­fört värde av 31,6 Mdkr. Fastighetsbeståndet, som är koncentrerat till Stockholmsregionen, har ett hyresvärde på helårsbasis uppgående till 2,3 Mdkr och en uthyrningsbar yta på 1,2 miljoner kvm. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq OMX  Stockholm, Large Cap-segmentet.