Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna vi får från våra kunder med svar.
Förhoppningsvis finns svaret på din fråga här. Annars är du givetvis välkommen att kontakta oss med dina frågor eller synpunkter.
Varför är inte mina kontakt- och adressuppgifter förifyllda varje gång jag ska göra en felanmälan?
Den här webbplatsen använder så kallade cookies som ger Fabege möjlighet att spara de kontaktuppgifter som du lämnade vid ditt tidigare besök. Om du inte får igång funktionen kan det bero på att din webbläsare inte tillåter cookies. Detta är en inställning som du enkelt kan ändra. Så här fungerar det exempelvis i Internet Explorer 8 och 9: Gå till ”verktyg”, välj ”sekretessinställningar” och sedan ”internetalternativ”. Välj inställning ”låg” för att tillåta cookies. Vi rekommenderar dock att du kontaktar din IT-avdelning innan du gör en ändring av din webbläsares inställningar.
Vad gör jag om jag inte hittar min fastighet?
Att du inte hittar din fastighet kan bero på flera skäl:
1. Felanmälan kräver att du bara skriver lokaladressen i adressfältet. Du får alltså inte skriva ytterligare information i adressfältet, som exempelvis våningen du sitter på etc.
2. Efter tre bokstäver föreslår webbplatsen adresser som finns i vår databas, kontrollera om adressen som du har skrivit passar våra förslag.
Om du fortfarande inte hittar din adress, kontakta Fabege på 08-555 148 00. Vi hjälper dig gärna.
Jag får felmeddelande när jag gör en felanmälan, vad beror det på?
Det kan tyvärr uppstå på grund av flera olika anledningar. För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service, vänligen kontakta Fabege på 08-555 148 00 för personlig hjälp.
Jag behöver en personlig kontakt, vem kan jag ringa?
Du är alltid välkommen att ringa vår reception på 08-555 148 00, som kopplar dig till en medarbetare som hjälper dig med din anmälan. Om du vill nå någon i ditt fastighetsteam kan du enkelt hitta kontaktuppgifter på vår webbplats. Gå till fliken ”För våra hyresgäster” och skriv din adress i fältet under rubriken ”Kontakta ditt fastighetsteam”. Då kommer din fastighet fram och där hittar du kontaktuppgifter till ditt fastighetsteam.
Jag har precis gjort en felanmälan, när får jag svar?
Inkomna anmälningar via vårt webbformulär hanteras under vardagar mellan kl. 07.00 –16.00. Vi försöker åtgärda problemen och återkoppla statusen så fort vi kan. Om du har frågor angående din anmälan kan du alltid ringa oss och fråga om statusen. Ring 08-555 148 00 och ange ditt ärendenummer. Ärendenumret får du via ett automatiskt mejl efter att du har gjort en anmälan.
Jag har gjort en felanmälan, varför har ingen kontaktat mig?
Vi försöker åtgärda de anmälningar vi får in så fort vi kan. Om du har frågor angående din anmälan kan du alltid ringa oss på 08-555 148 00 och fråga om statusen. För att vi ska kunna ge dig snabbare service, vänligen ange ditt ärendenummer. Ärendenumret får du via ett automatiskt mejl efter att du har gjort en anmälan.
Var vänder jag mig om jag har frågor angående min lokal/hyra/mm?
Du kan använda vårt felanmälningsformulär även för att ställa frågor till oss. Dina frågor kommer att behandlas av vårt fastighetsteam för att vi ska kunna ge dig bästa möjliga svar.