Genom närvaro, tillgänglighet och ett lyhört förhållningssätt fördjupar vi våra relationer och växer tillsammans med våra kunder. Oavsett utmaning försöker vi vara flexibla och hitta lösningar som möter deras behov och via våra långsiktiga samarbeten skapar vi hållbara arbets- och stadsmiljöer.
Kunder
Våra kunder är våra samarbetspartners
Kunder
Väsentliga frågor
- God hälsa
- Säkerhet
- Inomhusmiljö
- Energianvändning
- Klimatutsläpp
Exempel på mål och aktiviteter
- 100 % av hyresavtalen ska vara gröna.
- NKI på minst 80.
- Över 150 fördjupade kunddialoger.
- Vidareutveckla koncept för hälsocertifierade arbetsplatser.
GRI standarder
- GRI 302: Energi
- GRI 305: Utsläpp
- Fabege-2: Trygghetsskapande åtgärder
- Fabege-4: Fitwel-certifiering
- Fabege-5: Andel BREEAM-certifierade fastigheter
Påverkan i värdekedjan
- Direkt påverkan på kunders inomhusmiljö och indirekt på deras affär.
Vad vi vill uppnå
- Vi ska vara en närvarande partner med människan i centrum som genom nytänkande, ansvar och flexibilitet skapar förutsättningar för kunder och företag att utvecklas.
Vad vi gör
- Utformar lokaler med fokus på hälsa, inomhusklimat, klimatutsläpp, återbruk, miljösmarta materialval, förnybar el, flexibilitet, energieffektivisering och källsortering som en del av gröna avtal.
- Hälso- och miljöcertifierade lokaler enligt BREEAM, byggnader och stadsdelar som ger kunder goda möjligheter att välja och agera klimatsmart.
Policyer
- Hållbarhets- och miljöpolicy
- Hållbarhetsmål
- Uppförandekod
- Säkerhetspolicy
- Övriga rutiner
Utvärdering
- Analys av Nöjd Kund Index (NKI).
- Analys av löpande kunddialoger.
- Policyer utvärderas årligen och fastställs av koncernledningen.