Stadsutveckling inifrån och ut - det är insidan som räknas! Flemingsberg är ett av Sveriges största stadsutvecklingsprojekt, men också ett av de viktigaste, inte minst för de som redan bor och verkar här.
Bra stadsutveckling tar sin utgångspunkt från platsen och människan. Varför och hur då? Michael Persson Gripkow, expert inom Place Branding och kursledare på Berghs School of Communiations, samt Fazile Ünver och Marie Konte, lokala ambassadörer och förändringsmakare berättar hur det går till.
Michael Persson Gripkow:
Expert inom place branding och ansvarig för Place Branding kurserna på Berghs School of Communications. Michael har tidigare varit styrelseordförande för Svensk Destinationsutveckling och har mångårig erfarenhet som varumärkes- och marknadschef för bland annat Visit Sweden, Volvo Cars, Kungliga Operan och Absolut Vodka. Driver idag uppdrag inom Place Branding för privata och offentliga uppdragsgivare parallellt med kursledaruppdraget för Berghs, där Place Branding kurserna får allt större intresse.
Fazile Ünver och Marie Konte:
Lokala ambassadörer, eldsjälar och förändringsmakare. Fazile och Marie har stort engagemang i Vinnovagruppen och är med och arbetar med Flemingsberg Block Party. Marie jobbar med ABF Flemingsberg och Stockholm Talent, en ideell förening i Flemingsberg för ungdomar som kombinerar sociala frågor och idrott. Fazile jobbar på Willys i Flemingsberg. Både Fazile och Marie bor i Flemingsberg, har gått grundskolan här och pluggat på Södertörns högskola. Ta del deras erfarenheter, inifrånperspektiv och drömmar om platsen.
När: 28 november 2023
Var: Regulator, Elektronvägen 4