Flera av Fabeges hyresgäster nominerade till Sveriges Snyggaste Kontor

Flera av Fabeges kontorshyresgäster är nominerade till priset Sveriges Snyggaste Kontor 2024. Bland de nominerade finns Miele och Mekonomen Company i Solna Business Park, Strawberry i Arenastaden samt Revelop, Telavox, Content Online och Redeploy i Stockholms innerstad. Fabeges eget lokalkontor i Flemingsberg, där 60-talets estetik möter moderna lösningar är också nominerat.

Förra året vann Fabeges kontor i Solna Business Park, och i år hoppas vi på ytterligare en framgång – antingen genom våra hyresgästers bidrag eller med vårt eget stilfulla kontor i Flemingsberg.

Miele

Mieles svenska huvudkontor är mer än ett kontor och mer än ett showroom. Kontoret tar plats i markplan och blir både ansiktet utåt för verksamheten och en stolthet för hela varumärket och dess anställda. Med produkterna ständigt närvarande andas hela kontoret Miele, allt för att bjuda in, skapa nyfikenhet och hålla ytorna full av energi.

Adress: Svetsarvägen 7, Solna Business Park
Yta: 1 636 kvm
Inredningsarkitekt: Studio Stockholm Arkitektur
Fotograf: Per Kristiansen
Rösta på Miele: sverigessnyggastekontor.se/nominations/miele/

Revelop

Revelop har under våren flyttat till Döbelnsgatan 24. Det nya kontoret är på 576 kvm. Lokalerna innebär en hybrid av fasta och flexibla arbetsplatser, fler mötesrum och större gemensamhetsytor. Befintliga möbler, konst och inredning har fått ett nytt liv i nya sammanhang samtidigt som Fabeges återbrukshubb använts för delar av byggmaterialet.

Adress: Döbelnsgatan 24, Stockholms innerstad
576 kvm
Inredningsarkitekter: AT- Studio
Fotograf: Jan Torbjörnsson
Rösta på Revelop:
sverigessnyggastekontor.se/nominations/revelop/

Telavox

Med mycket ljusinsläpp och välplanerade ytor ville Telavox skapa en rolig och färgglad atmosfär. ”The happy camper goes: to the city” blev ledorden för konceptframtagningen som inspirerades av stadens soliga och varma kulörer som kontrasterar mot det hårda i metall- och kakeldetaljerna.

Adress: Döbelnsgatan 24, Stockholms innerstad
350 kvm
Inredningsarkitekt: RUMRUM AB
Fotograf:
 Sara Modig
Rösta på Telavox: sverigessnyggastekontor.se/nominations/telavox/

Fabeges lokalkontor

Fabege har genom sitt nya kontor i Flemingsberg givit en historisk byggnad nytt liv. Fastigheten invigdes 1964 av Prins Bertil och kontorets arkitektur är präglad av byggnadens originalkaraktär. Tidlös elegans möter hållbar design. Retrocharm möter modern funktionalitet. Lokalen har vackert ljusinsläpp från de repetitiva fönsterbanden och i mitten av lokalen återfinns en pelargång av bärande element som skapar en rytm och riktning. Här finns gedigna och tidstypiska material så som kolmårdsmarmor, trä, glas, ek och betong.

Adress: Elektronvägen 4, Flemingsberg
776 kvm
Arkitekt: Fojab Arkitekter
Inredningsarkitekt:
Nina Asp & Fabege AB
Fotograf:
Jonas Ingerstedt
Rösta på Fabeges lokalkontor: sverigessnyggastekontor.se/nominations/fabege-ab/

Skapad: 10 oktober 2024

Läs även

Nordic Wellness öppnar i Solna Business Park

Fabege har i dagarna tecknat ett 12-årigt avtal med gymkedjan Nordic Wellness, som flyttar in på Svetsarvägen 9 redan un...